[ خدمات گرافیک ]

از ایده تا اجرا

35

فاز یک (طراحی اولیه)

در این مرحله تیم طراحی یک یا چند ایده خلاقانه مناسب پروژه آماده کرده و یک یا چند طرح پیشنهادی اولیه ارائه می دهد.

 

70

فاز دو (طراحی نهایی)

پس از انتخاب گزینه توسط کارفرما، اصلاحات و پرداخت ها مورد نیاز روی طرح انجام و طراحی نهایی آماده می شود.

 

100

فاز نهایی (اجرا و چاپ)

مرحله نهایی، اجرا یا چاپ دقیق طرح است که بر اساس زمان بندی و با بالاترین سطوح کیفی و فنی انجام می شود.

طراحی هویت بصری (لوگو، لوگوتایپ، سربرگ، پاکت، کارت ویزیت و …)

هویت بصری مجموعه از همه عوامل و نشانه های بصری متعلق به شما است که از شما چهره ای در نگاه دیگران ترسیم می کند. هویت بصری همچون شناسنامه ای برای معرفی افراد و سازمان ها عمل می کند. امروزه هویت بصری قدرتمندترین ابزار برند سازی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. طراحی هویت بصری باید به گونه ای باشد که در کمینه ترین حالت ممکن حداکثر معنا و مفاهیم را به مخاطب منتقل کند و ضمن هویت بخشی با ایجاد انسجام و ارزش بصری به شما برای متمایز شدن از رقبایتان کمک کند. طراحی هویت بصری مواردی اعم از طراحی لوگو، طراحی لوگوتایپ، طراحی سربرگ، طراحی پاکت، طراحی کارت ویزیت و … را در بر می گیرد.

طراحی اقلام تبلیغاتی (بنر، پوستر، بروشور، کاتالوگ، کارت پستال، تقویم، سررسید و …)

یکی از مهم ترین دغدغه های همه کسب کارها داشتن یک تبلیغات موفق است. تبلیغات باید خلاقانه باشد و استانداردهای بصری و گرافیکی مناسبی داشته باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب منتقل نموده و به ذهن سپرده شود. اقلام تبلیغاتی معمولا شامل مواردی همچون بنر، پوستر، بروشور، کاتالوگ، کارت پستال، هدایا تبلیغاتی و … هستند. هدف ما در استودیو آرانو ارائه طرح هایی نو و خلاقانه و تاثیرگذار است.،

صفحه آرایی و طراحی جلد (نشریه، کتاب، کتابچه و …)

اولین عنصری که در مواجهه با یک کتاب، کتابچه و یا نشریه جلب توجه می کند جلد آن است. طراحی جلد به همین دلیل اهمیت بسیاری زیادی دارد. چرا که اگر در اولین نگاه تاثیری گذاری مناسبی داشته باشد، می تواند مخاطب را جذب کند و یک تصویر ذهنی مناسب برای وی ایجاد نماید. با این وجود طراحی جلد خوب نمی تواند کافی باشد و صفحات داخلی نیز همانند جلد باید ظاهری زیبا و درخور داشته باشند. شکل و تنظیم صفحات درونی، صفحه آرایی نامیده می شود. صفحه آرایی خوب ضمن ایجاد خوانایی استاندارد، چشم مخاطب را خسته نمی کند و ارتباط محتوایی مناسبی نیز با مطالب موجود برقرار می کند. بنابراین در صفحه آرایی خوب باید علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناسی و جذابیت های بصری، به استانداردهای گرافیکی طراحی و مباحث محتوایی نیز توجه شود.

تصویرسازی (برای کتاب، گرافیک محیطی، دیوارنگاری و …)

تصویر سازی نوعی توضیح بصری برای یک متن، مفهوم یا فرآیند است که درک و بخاطر سپاری آن را ساده تر می کند. تصویرسازی باید بتواند مکمل خوبی برای متن یا مفهوم باشد ضمنا واضح و خوانا باشد. از سوی دیگر باید جذابیت بصری لازم را برای مخاطب داشته باشد. امروزه تصویرسازی در طیف گسترده ای از سبک ها و با تکنیک های مختلفی از جمله نقاشی، کولاژ، مونتاژ، طراحی دیجیتال، مدل سه بعدی و … انجام می شود. تصویرسازی می تواند برای حوزه های مختلف هنری، علمی، صنعتی و … انجام شود. برخی حوزه های مهم تصویرسازی عبارتند از: تصویر سازی باستان شناسی، تصویر سازی کتاب، تصویر سازی گیاه شناسی، تصویرسازی هنر مفهومی، تصویر سازی مد، گرافیک اطلاعات، تصویر سازی فنی، تصویر سازی پزشکی، تصویر سازی روایت، تصویرسازی کودک، تصویر سازی حیوانات و …

طراحی کاراکتر (برای تبلیغات، کتاب، گرافیک محیطی، و …)

کاراکتر یا شخصیت یک موجود خیالی و زائیدهٔ ذهن طراح است که به یک محصول، برند یا … نسبت داده می شود. معمولأ صنعت‌های مختلف جهت معرفی بهتر و همچنین به خاطر سپاری محصولات و خدمات خود از عنصری به نام کاراکتر استفاده می کنند. این کاراکترها با توجه به مخاطب و بازار هدف طراحی می شوند و هر کدام منحصر به یک برند یا محصول هستند. طراحی کاراکترها ممکن است در شکل و شمایل اسباب بازی ها، حیوانات، هیولاها، روبات ها، ماشین ها و… باشد. بدون یک کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند. با استفاده از کارکترها می‌توان داستان‌های جالبی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد. یک کاراکتر مناسب باید به یاد ماندنی بوده و از لحاظ ظاهری جذاب باشد و توانایی این را داشته باشد که بتواند بیننده را از لحاظ روحی و احساسی با موضوع مورد نظر درگیر سازد و مفهوم مورد نظر را منتقل کند.

[ نگرش و سبک کاری ما ]

رویکرد آرانو در طراحی

با رشد سریع تکنولوژی در قرن نوزدهم و بیستم و هجوم مصنوعات به زندگی انسان ها به تدریج آرامش وی مورد خدشه قرار گرفت. امروزه اکثریت مردم 80 تا 90 درصد زمان خود را در فضاهای بسته می گذرانند. محیط های خشک و مصنوعی که عموما دلپذیر ذات طبیعت دوست و تزیین محور انسان نیست.  یکی از رویکردهای طراحی در استودیو آرانو، تلفیق و وارد کردن عناصر طبیعی (همچون نور طبیعی، سبزینگی، آب و متریال های طبیعی) و همچنین استفاده از سیستم های تهویه طبیعی و دید و منظر در طراحی است. آرانو در تلاش است ضمن ارائه یک سبک طراحی مدرن و همگام با تکنولوژی و مقتضیات زندگی امروزی، توجه ویژه ای به ذات طبیعت دوست و تزئئین محور انسان کند.